Close
Sanna | tekstschrijver-copywriter

Blogs laten schrijven

Met regelmatig bloggen word je beter en sneller gevonden door jouw ideale klant en Google.

 

Wil jij jouw onderneming in de spotlights zetten bij jouw doelgroep én meneertje Google? En wil je meer connectie maken met jouw ideale klant door het laten zien van je expertise?

 

Zorg dan dat je regelmatig een blog plaatst op je website. 

 

Met de juiste onderwerpen en zoekwoorden vergroot je de kans op vindbaarheid. 

Je bent een serieuze ondernemer met een uniek verhaal. Jouw kennis laat je zien door het laten schrijven van blogs  Dat schept vertrouwen naar jouw klant, je laat zien dat jij weet waar je het over hebt. Dat vertrouwen zal zorgen voor meer omzet. 

 

Zo simpel is het eigenlijk. 

Maar hoe werkt dat dan met die vindbaarheid?

Goeie vraag.

 

Leg ik je uit.

Klanten zoeken de oplossing van hun probleem vaak eerst op Google. 

 

Stel, jij bent bloemist. Ik ben een klant. Ik heb een kat en wil graag weten welke planten niet giftig zijn voor katten. Dan ga ik googelen en typ in: Welke plant is niet giftig voor katten. Dan kom ik op jouw site, want jij hebt er een blog over geschreven. In dat blog leg jij uit wat mijn probleem is (giftige planten voor huisdieren) en wat er gebeurt als ik er niks aan doe (kat krijgt allergische reactie, traanogen of erger: gaat dood). Jij eindigt het blog met een lijstje geschikte huiskamerplanten voor katten- en hondenbezitters. Ik ben geïnteresseerd en bel voor meer info. Of ik rij even langs je winkel.

 

Hoppa, daar heb je je klant. 

Tekst en Gebaar - planten - blogs laten schrijven

SEO in jouw blog

Laat ik meteen een fabeltje de wereld uit helpen: bloggen en SEO gaan wél heel goed samen. De tekst van een SEO-blog hoeft niet saai, levenloos of wollig te zijn. De kunst is juist om er een eigen tekst van te maken, in jouw woorden met jouw stijl én met de nodige SEO. 

 

 

Wat doet SEO dan precies?

 

 

Door het toepassen van SEO verhoog jij de traffic naar je website en dus ook de kans op omzet. Die kattenliefhebber typt een vraag in in de zoekbalk van Google. Door die woorden in je blog te verwerken geeft Google jouw website punten. Hoe meer punten, hoe hoger je scoort en hoe meer je bovenaan komt te staan. 

 
 

Waarover kun je zoal bloggen?

Over ontelbare onderwerpen. Meer dan je denkt. Die bloemist blogt dus over giftige kamerplanten voor huisdieren, een bakker over hoe je zelf koolhydraatarm brood bakt en een coach over veelvoorkomende oorzaken van een burn-out.

 

De lezer heeft een probleem en jij hebt een oplossing, want jij bent de expert en bij jou moeten we zijn. Bovendien zorgt bloggen ervoor dat je bounce rate (de mensen die kort op je website blijven en snel weer wegklikken) laag blijft. Lezers van een blog hebben wat meer tijd nodig en klikken met een beetje mazzel door. Daar zijn die interne links in je blog nou handig voor. 

Gedoe, zo’n blog?
Nee hoor, ik doe het graag voor je!

Weet je precies wat je wilt vertellen, maar raak je he-le-maal in de stress van die knipperende cursor op je witte scherm? Of schrijf je zelf de teksten, maar wil je ze door een tekstschrijver laten nakijken? Te druk? Of zit je zonder zin of inspiratie? Ik niet. Er is altijd wel een onderwerp waarover je kunt bloggen. Ik help je hier graag bij. Terwijl jij je tijd besteedt aan dingen waar jij goed in bent, schrijf ik voor jou die blog. Geen probleem.

Hoe ik voor jou aan de slag ga

Om een goede blog te schrijven, heb ik twee dingen nodig: zoekwoorden en input over het onderwerp.

 

 

Ik zal jou vragen om een aantal typische kernwoorden aan te leveren die passen bij het onderwerp. Ik doe zelf ook een zoekwoordenonderzoek. Ik wil natuurlijk precies weten wat jouw product of dienst inhoudt, wie jouw concurrenten zijn (zodat we die een streepje voor zijn) en hoe jouw doelgroep zoekt in Google.

 

 

Op basis van die informatie schrijf ik een helderen en duidelijke tekst waar jij je in kunt vinden. Het is tenslotte jouw bedrijf. ik zorg voor de juiste interne links, zodat de klant op jouw pagina blijft en vindt wat hij of zij zoekt. 

 

 

Heb je zelf geen inspiratie voor een blog? Ik denk met je mee over een onderwerp, daar komen we echt wel uit. Er zijn honderdduizend onderwerpen waarover je kunt bloggen. 

SBF_Sanna Kok LR-05869

Kost dat?

Dat hangt van de moeilijkheidsgraad en de lengte van de blogtekst af. En of ik eerder een blog voor je heb geschreven of niet. Maar om je een indruk te geven: een standaardblog (500 woorden) kost gemiddeld €70 ex btw. inclusief een correctieronde. 


Ik werk met een vast tarief, niet met een uurprijs. Fixed price dus. Zo staan jij en ik niet voor verrassingen. 

Bovendien krijg je korting als ik meerdere blogs voor jou mag schrijven. Waarom korting? Omdat ik steeds beter bekend raak met jouw bedrijf en klanten. Ik schrijf met die kennis in mijn achterhoofd met meer gemak en snelheid jouw blogs. 

Wil jij je blog laten schrijven door een tekstschrijver?

Wil jij je blog laten schrijven door een tekstschrijver? Of kan ik iets anders voor je schrijven?

Neem gerust contact met me op, dan kijken we hoe ik je het beste kan helpen met je vindbaarheid.