- Schrijft de woorden waar jij over struikelt!
- 0625058640
- sanna@tekstengebaar.nl
Stel je hebt een bowlingbaan, maar je kunt ook heerlijk steengrillen in jullie vernieuwde restaurant. Je blogt bijvoorbeeld over de verschillende soorten kruiden op vlees. Een potentiële klant wil een middagje bowlen. Hij komt op jouw site terecht, ziet dat je ook een gezellig restaurant hebt en boekt naast een baan ook een tafel voor zes. Ziezo, die heb je in de pocket.
Vertel met een blog wat jij verkoopt. Met een goed verhaal kun je je product of dienst verkopen, zonder opdringerige reclame te maken. Maak het specifiek door een onderwerp te kiezen en daarover te vertellen. Probeer een oplossing te bieden voor het probleem dat de lezer, jouw potentiële klant, heeft. Door regelmatig te bloggen en oplossingen te bieden, bouw je een relatie op met de klant. Ze onthouden jouw naam en ze raken vertrouwd met jouw product of dienst.
Bovendien verhoog je je expertstatus door het delen van jouw kennis en expertise. Dat betekent dat lezers jou gaan zien als expert op een bepaald gebied. Klanten kopen liever een product of dienst bij iemand die er verstand van heeft, dan iemand die er een handeltje bij heeft.
Het leuke van bloggen is dat je je passie kunt delen met andere bloggers. Je maakt nieuwe contacten en wisselt tips uit. Hoe je dat doet? Door te reageren op andere bloggers en complimenten uit te delen over hun blog. Bloggers gaan jou ook volgen en samen kunnen jullie sparren over blogissues en over jullie gezamenlijke interesse of passie. Je raakt misschien wel geïnspireerd en met nieuwe ideeën kun je je verder ontwikkelen.
Iedereen kan bloggen, maar voor de een is taal meer zijn of haar ding, dan voor de ander. Net als voor lezen geldt het ook voor bloggen: hoe vaker je het doet, hoe beter jouw Nederlands wordt. Je vergroot je lexicon en je verbetert er je schrijfstijl mee. Leer kort en bondig te schrijven. Houd het helder, niet te wollig. Verplaats je in de lezer, dan ben je al een heel eind.
En wist je dat bloggen je slimmer maakt? Je wordt gedwongen na te denken over jouw content. Verzin het iedere keer maar. Er zijn oneindig veel onderwerpen waarover je kunt bloggen voor jouw bedrijf, maar je moet er maar net opkomen. Daarnaast leer je je te verplaatsen in de lezer. Bedenk wat jouw lezer wil horen en welk probleem hij heeft dat jij kunt oplossen.
Last but not least: bloggen is ook echt heel erg leuk. Van knipperende cursor op hagelwit nieuw Word-document (of Worddocument) tot een vlotlopende blog van 700 woorden. Ik weet zeker dat wanneer jij jouw blog terugleest, je denkt: ‘Yes, dat is weer een puik stukje tekst geworden.’
Zie je het bloggen na het lezen van bovenstaande tekst nog steeds niet zitten? Fair enough. Dan is het gewoon echt niet jouw ding. Dat kan. Heb ik je inmiddels wel overtuigd van de kracht van bloggen? Laat mij het dan voor je doen. Jij bepaalt de frequentie per maand en ik schrijf ze voor je. Deal? Neem even contact met me op. Het komt goed.
Nieuwe teksten voor je website nodig? Of wil je beter gevonden worden en structureel een blog laten schrijven? Kom maar bij mij. Ik schrijf webteksten voor ondernemers die al een business hebben staan, maar hun verhaal niet goed onder woorden krijgen. Met een goede bak latte en de nodige knaagvoer on the side ga ik graag voor jou aan de slag.